מה צריך לדעת לפני שבוחרים ליטיגטור?

מקצוע עריכת הדין הוא מקצוע החולש על פני ענפי משפט שונים. ישנם עורכי דין המתפרנסים מעריכת חוזים, שכתוב עסקאות, חתימה על מסמכים או ייעוץ משפטי לסוגיו וישנם את עורכי הדין המתפרנסים מעצם היותם “שחקנים” המציגים את טיעוניהם המקצועיים בדרמטיות, שנינות ויש להוסיף, אף ערמומיות. עורכי דין אלו קרויים ליטיגטורים ולאורך שנים הם זוכים ליחס מועדף בסרטי מתח, תוכניות טלוויזיה וספרי דרמה שונים.

מאת: עו”ד אורי דניאל

מהי ליטיגציה?

hammer-1278401_640ליטיגציה משמעה בעברית התדיינות. ענף משפטי זה עוסק בעיקר בתחום המשפט הפלילי והאזרחי ורלוונטי עבור כל תביעה המגיעה לדיון אל מול ערכאה משפטית כלשהי. עורך דין פלילי המציג עצמו כליטיגטור, הוא זה אשר יטען אל מול השופט, יחקור את הנטענים בעל פה וינסה להציג את חפותו או זכותו, לפי העניין, של מרשו בבית המשפט. במשך שנים, לא התקיימה הפרדה בין סוגי הייצוג המשפטי השונים ואילו כיום הליטיגציה נחשבת לענף משפטי נפרד המתקיימים בפני עצמו בשל המומחיות המיוחדת הכרוכה בביצועו. ולכן, ניתן כיום למצוא משרדי עורכי דין רבים ובהם מחלקות ייעודיות המעניקות שירותי ליטיגציה מקצועיים.

כיצד תבחרו ליטיגטור?

בחירת ליטיגטור כמוה כבחירת עורך דין מקצועי המומחה בתחומו. תפקידו של הליטיגטור הוא להציג את טיעוניי התובע או הנתבע בדרך הטובה והיעילה ביותר בפני בית המשפט, ללמוד בדקדקנות כל פרט ורמז לפרט ולחקור ולדרוש ולמצוא היכן “מסתתרות” ראיות ועדים לביסוס טענות מרשו ומנגד לבצע חקירה נגדית מוצלחת ליריבו. לפיכך, חשוב לבחור בשירותיו של ליטיגטור מיומן הבקיא בסדרי הדין הרלוונטיים.

בקיאות וידע – ליטיגטור מיומן מבין כי עליו להכין את החומרים שעליהם יתבסס בעת הדיון, מבעוד מועד. הליטיגטור מוכרח להגיע ביום הדיון מוכן ומזומן לקראת מאבק איתנים עם יריביו מרשויות התביעה לאחר שהכין והתווה אסטרטגיה יסודית ומעמיקה. הליטיגטור חייב להכיר את עובדות ופרטי התיק המשפטי על בוריים על מנת שיוכל לאלתר ולענות על אי אלו שאלות משפטיות מפתיעות.

וירטואוז – על הליטיגטור להיות אומן המופיע אל מול הקהל בצורה סוחפת וכריזמטית. מעבר לחובה להיות אדם הבקיא ברזי החוק, עליו להיות אדם בעל נוכחות וכריזמה אשר תכבוש את צופיה וכל זאת בעזרת חדות לשון, זריזות מחשבתית, קור רוח ויכולת שכנוע יוצאת דופן. בנוסף להיותו נואם ומספר סיפורים בחסד, הופכת מלאכת חקירת העדים לחלק אינטגרלי מעבודתו של הליטיגטור ועל כן עליו לדעת “לקרוא ולפענח” בני אדם  כך שיוכל לפנות לכל עד ועד בשפה והסגנון המתאימים לו.

כימיה – לבסוף, בחירת הליטיגטור תלויה במידה רבה בכימיה האישית הנוצרת בינו לבין הלקוח.

למן הקמתו של משרד עורכי הדין אורי דניאל בשנת 1995, טיפל המשרד בהצלחה באלפי תיקים בתחום המשפט האזרחי והמסחרי. כל זאת באמצעות עבודה משפטית יסודית ושיטתית למען הבטחת האינטרס של קהל לקוחותינו.

כתיבת תגובה